Charakteristika projektu
Projekt je zameraný na tradičné ľudové rozprávky, ich poznávanie, reprodukovanie a šírenie prostredníctvom deťmi vytvorených nahrávok. Projekt je doplnený o výtvarné spracovanie rozprávky podľa dejovej osnovy a záverečné prezentovanie prostredníctvom nahrávky.
Náš partner: Alena Breu, III. ročník, ZŠ a MŠ T.G.Masaryka Milovice, Česká republika
Jazyk: CZ - SK
Vek žiakov: 8 - 10
Počet žiakov: 30-50
Tematické oblasti : dramatická výchova , etická výchova , hudobná výchova , jazyk a literatúra , umenie a kultúra
Použité nástroje: Audiokonferencia, Iný softvér (Powerpoint, video, fotografie, kresby), MP3, Priestor pre spoluprácu, Videokonferencia, Zverejňovanie na webovej stránke, e-mail, Čet
Ciele: - motivovať žiakov k čítaniu
- poznať tradičné ľudové rozprávky
- rozvíjať fantáziu prostredníctvom výtvarných techník
- pracovať s dostupným softvérom
- dokázať prezentovať rozprávku ako umelecký prednes
- poznávať kultúru a jazyk partnerskej krajiny prostredníctvom rozprávok
- zdokonaliť sa v používaní did. techniky - učiteľ
Pracovný postup:
Projekt začína motivačnou hodinou čítania, kedy si prečítame tradičnú ľudovú rozprávku, ktorú vyberie učiteľ. Každá partnerská škola si vyberie svoju najtradičnejšiu rozprávku! Na základne dôsledného rozboru textu si na hodine výtvarnej výchovy k rozprávke vytvoríme obrázkovú osnovu. Ideálne by bolo voliť rôzne výtvarné techniky. Detské práce prostredníctvom prezentácie spracujeme na rozprávku. Vytvorené prezentácie si partnerské školy vymenia a pokúšajú sa poznať rozprávku, skúsia si ju porozprávať. V tejto fáze projektu ide len o obraz bez zvuku. V ďalšej časti pracujeme s textom, nácvik intonácie. Každý žiak prezentuje vopred určenú časť rozprávky a učiteľ vytvorí zvukový záznam a spracuje ho v jednoduchom programe na komplexnú rozprávku. Ak bude možné a učitelia to dokážu, vytvoria rozprávku spojením prezentácie a zvuku prostredníctvom programu Windows MovieMaker. Takto spracovanú rozprávku si navzájom vymenia žiaci partnerských škôl. Cez takto pripravenú rozprávku žiaci spoznávajú nielen novú rozprávku, ale aj jazyk a sčasti aj krajinu, kde sídli partnerská škola.
Očakávané výsledky:
V závere práce, keď vznikne rozprávka, plánujeme túto zverejniť a podeliť sa o ňu aj s ďalšími žiakmi školy zverejnením na webe, prípadne aj jej prezentovaním na verejnom podujatí. Touto rozprávkou chcem predovšetkým motivovať deti k tak neobľúbenému čítaniu, vzbudiť v nich záujem o umelecký prednes a umožniť im spoznávať aj rozprávky iných krajín. Učiteľ by mal po ukončení projektu disponovať technickými zručnosťami, ktoré mu umožnia stavať na nich ďalší projekt. Čo očakávam najviac je, že tento projekt bude motivovať aj ostatných kolegov k tvorivej projektovej práci.