Nakoľko sme v štádiu, že aj naši pritelia z Čiech, aj my, sme rozprávky vytvorili a vypočuli sme isi ch, premýšľame ako ďalej s projektom. Pani učiteľky pre nás naplánovali videokonferenciu s našimi kamarátmi z Milovíc. Už sa veľmi tešíme ako si zatelefonujeme a konečne sa budeme vidieť aj počuť zároveň. Po obdržaní ich zásielky sme aj my zabalili naše práce z Janka Hraška a poslali sme imich. Vyrobili sme im aj krásne praktické záložky, aby sa im lepšie čítali rozprávky:-)


Naša rozprávka už uzrela svetlo sveta, huráááááááá....prajeme príjemné počúvanie.....

 

 

 

 

 

 

     


nahrávanie

/album/nahravanie/p3230321-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230274-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230277-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230278-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230282-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230285-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230287-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230289-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230290-jpg/

—————

/album/nahravanie/p3230292-jpg/

—————

—————


Ideme do finále

Pomaly finišujeme

29.03.2012 20:24
Zatiaľ čo pani učiteľka skenovala naše obrázky a pripravovala ich do prezentácie pre našich kamarátov v Miloviciach, my sme sa pustili do nahrávania textov. Rozprávka už bola rozdelena, takže sme doma museli popracovať na intonácii, tempe a hlavne na plynulom čítaní. V škole sme naše úryvky...

—————


Naše obrázky k rozprávke Janko Hraško

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/ema-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/lubko-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/terezka-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/matus-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/mirko-j-p-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/mirko-h-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/david-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/adka-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/betka-jpg/

—————

/album/nase-obrazky-k-rozpravke-janko-hrasko/danko-jpg/

—————

—————


Výber, čítanie a rozbor textu

/album/vyber-citanie-a-rozbor-textu/pisanie-1-jpg/

—————

/album/vyber-citanie-a-rozbor-textu/knihy-jpg/

—————

/album/vyber-citanie-a-rozbor-textu/pisanie-jpg/

—————

/album/vyber-citanie-a-rozbor-textu/citanie1-3-jpg/

—————

/album/vyber-citanie-a-rozbor-textu/citanie1-2-jpg/

—————

—————


Charakteristika projektu

Projekt je zameraný na tradičné ľudové rozprávky, ich poznávanie, reprodukovanie a šírenie prostredníctvom deťmi vytvorených nahrávok. Projekt je doplnený o výtvarné spracovanie rozprávky podľa dejovej osnovy a záverečné prezentovanie prostredníctvom nahrávky. 

Náš partner:             Alena Breu, III. ročník, ZŠ a MŠ T.G.Masaryka Milovice, Česká republika

Jazyk:                        CZ - SK 

Vek žiakov:                8 - 10 

Počet žiakov:           30-50 

Tematické oblasti :    dramatická výchova , etická výchova , hudobná výchova , jazyk a literatúra , umenie a kultúra  

Použité nástroje:    Audiokonferencia, Iný softvér (Powerpoint, video, fotografie, kresby), MP3, Priestor pre spoluprácu, Videokonferencia, Zverejňovanie na webovej stránke, e-mail, Čet  

Ciele:         - motivovať žiakov k čítaniu

                  - poznať tradičné ľudové rozprávky

                  - rozvíjať fantáziu prostredníctvom výtvarných techník

                  - pracovať s dostupným softvérom

                  - dokázať prezentovať rozprávku ako umelecký prednes

                  - poznávať kultúru a jazyk partnerskej krajiny prostredníctvom rozprávok

                  - zdokonaliť sa v používaní did. techniky - učiteľ 

Pracovný postup:

Projekt začína motivačnou hodinou čítania, kedy si prečítame tradičnú ľudovú rozprávku, ktorú vyberie učiteľ. Každá partnerská škola si vyberie svoju najtradičnejšiu rozprávku! Na základne dôsledného rozboru textu si na hodine výtvarnej výchovy k rozprávke vytvoríme obrázkovú osnovu. Ideálne by bolo voliť rôzne výtvarné techniky. Detské práce prostredníctvom prezentácie spracujeme na rozprávku. Vytvorené prezentácie si partnerské školy vymenia a pokúšajú sa poznať rozprávku, skúsia si ju porozprávať. V tejto fáze projektu ide len o obraz bez zvuku. V ďalšej časti pracujeme s textom, nácvik intonácie. Každý žiak prezentuje vopred určenú časť rozprávky a učiteľ vytvorí zvukový záznam a spracuje ho v jednoduchom programe na komplexnú rozprávku. Ak bude možné a učitelia to dokážu, vytvoria rozprávku spojením prezentácie a zvuku prostredníctvom programu Windows MovieMaker. Takto spracovanú rozprávku si navzájom vymenia žiaci partnerských škôl. Cez takto pripravenú rozprávku žiaci spoznávajú nielen novú rozprávku, ale aj jazyk a sčasti aj krajinu, kde sídli partnerská škola. 

Očakávané výsledky:

V závere práce, keď vznikne rozprávka, plánujeme túto zverejniť a podeliť sa o ňu aj s ďalšími žiakmi školy zverejnením na webe, prípadne aj jej prezentovaním na verejnom podujatí. Touto rozprávkou chcem predovšetkým motivovať deti k tak neobľúbenému čítaniu, vzbudiť v nich záujem o umelecký prednes a umožniť im spoznávať aj rozprávky iných krajín. Učiteľ by mal po ukončení projektu disponovať technickými zručnosťami, ktoré mu umožnia stavať na nich ďalší projekt. Čo očakávam najviac je, že tento projekt bude motivovať aj ostatných kolegov k tvorivej projektovej práci.